KIINNOSTAVA ASIA
ANSAITSEE
TILAA MEDIASSA
Toimittajat arvostavat yrityksiä, joiden tiedottamisesta on heille hyötyä. Tiedote pitää aina tehdä asiasta, joka on yleisesti mielenkiintoinen ja ajankohtainen. Siitä hyötyy yritys, media, lukijat ja kuulijat.
Kiinnostava asia ansaitsee tilaa mediassa
Kun teemme mediaviestintää, tavoitteena on kertoa yrityksestä tai muusta organisaatiosta ja niiden palveluista kiinnostavalla tavalla medialle. Median uutiskynnyksen ylittämällä voi saavuttaa suuren kohdeyleisön. Tätä kutsutaan viestinnässä ansaittuna mediatilana, ja se on äärimmäisen arvokasta useallakin tavalla:
Ensinnäkin lehdistötiedotteen kautta saatu näkyvyys mediassa on ilmaista. Mediassa positiivisesta näkökulmasta esiintyminen myös lisää yrityksen ja sen palveluiden uskottavuutta ja luotettavuutta.
Lisäksi ansaitun median kautta tavoitetaan kohdeyleisöä, jota ei muilla markkinoinnin ja viestinnän keinoilla voida
kustannustehokkaasti saavuttaa. Median uutisia myös jaetaan herkemmin sosiaalisessa mediassa kuin yritysten itse tuottamia sisältöjä samoista aiheista.
Mediaviestinnän lopullisena tarkoituksena on kasvattaa yrityksen tai organisaation tunnettuutta ja lisätä heidän myyntiään tai onnistumista siinä, mikä ikinä onkaan heidän ydintehtävänsä.
Mikä tahansa asia ei ole laajemmin mielenkiintoinen. Mediaviestinnässä on aina otettava toimittajan rooli ja osattava nähdä asia hänen kannaltaan. Osaamme laittaa asioita oikeaan perspektiiviin ja arvottaa ne uutisnäkökulmasta.
Mediaviestinnän ja PR:n palvelumme